Co můžete použít z kurzu Jáněkdo?

Minulý měsíc (březen 2015) jsem se zúčastnil rekvalifikačního kurzu na obchodního zástupce od společnosti Jáněkdo.cz. Naučil jsem se mnoho věcí z komunikace, obchodu a vlastní hodnoty. Na základě toho vznikl i tento článek Změna postoje a přístupu nebo změna práce?

Celý kurz trval měsíc a každý den jsme vypracovávali úkoly nebo byli na živém setkání. Informací je hodně a tak jsem vybrat jednu důležitou věc, kterou můžete ihned použít jak ve světě online tak offline.

Jde použít ve velkém množství situací, od komunikace s partnerem o vaší příští dovolené po prodej produktů nebo služeb.

Parametr – výhoda – užitek

Tak se dá ve zkratce popsat technika, kterou jsem se naučil na kurzu. Jedná se o postup komunikace toho, co druhé straně nabízíme / přinášíme.

Jsou tu tři fáze a já jsem používal hlavně tu první. Tedy informování o parametrech.

Určitě máte telefon a znáte nějaké jeho parametry. Například, že má dotykový display nebo, že v něm můžete mít vaše emaily.

Parametry  samy o sobě málo kdy a málo komu něco prodají. Pokud se sami rozhodujete o koupi telefonu tak nevybíráte jen podle parametrů, ale snažíte se v tom najít i nějakou výhodu pro vás a nějaký užitek.

Takže při výběru telefonu se podíváte na to, že v telefonu budete mít přístup na email (parametr), vás zajímá k čemu vám to je, emaily budete moct vyřídit při cestě tramvají nebo autobusem (výhoda), tím ušetříte čas a budete se moct v práci soustředit na to co je pro vás důležité (užitek)

Použití v komunikaci

Pokud s někým mluvíte a říkáte mu o nějaké službě, výrobku nebo o vzájemné spolupráci pomozte mu v hledání výhod a užitků pro něj. Možná vy ty výhody a užitky vidíte zcela jasně a druhá strana ne. Tak je řekněte a vyhnete se nedorozumění.

Ať už komunikujete prodej služby, produktu nebo s partnerem výběr dovolené. Dívejte se na to z té druhé strany a hledejte důvody a motivy, proč by o to měl ten druhý stát. Pokud řeknete parametr najděte k němu i výhodu a užitek, jaký to bude mít pro druhou stranu.

Pomůžou vám v tom tyto dvě otázky:

Jaké výhody moje služba / produkt / cokoliv má pro druhou stranu? Jak mu to může pomoci?

Jak a v čem to druhé straně pomůže?

 

Znáte někoho komu by článek mohl pomoci? Sdílejte ho na sociálních sítích nebo ho pošlete emailem.

Autor

Jakub Vlček

Píšu tento blog, protože vás tím mohu obohatit o moje zkušenosti (kladné i záporné) z oblasti investování do sebe, do svého rozvoje a do svého života. Už jsem něco přečetl, slyšel a vyzkoušel a tak si myslím, že je načase část těch informací předávat dál. Nezapomeňte, že to jsou jen informace a bez AKCE nemají na váš život vliv.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *